Washington DC og nyttår i New York - Una uten Linn

Helene og Una har vært på vift!

Tirsdag 27.12

Vi sjekket ut av hostellet og tok subwayen langt ut i gokk for å boarde DC Deluxe bussen vi skulle kjøre på til Washington DC. Det regnet hele veien og bussen var 2 timer forsinket pga mye trafikk. Heldigvis sluttet det å regne i det vi gikk av bussen så vi trasket avgårde for å finne hostellet vårt. Etter at vi hadde sjekket inn spiste vi middag og la oss relativt tidlig.

Onsdag 28.12

Nydelig vær så vi gikk for å se på alle bygningene og monumentene denne byen har å by på. Vi så Washington Monument, Lincoln-statuen, det hvite hus, National Mall, alle Smithsonian museene og State Capitol. Washington DC er en nydelig by! Vi gikk inn på Museum of Natural History og var inne i sommerfuglhuset der levende sommerfugler flyr rundt overalt. De hadde også en veldig stor dinosaur-skjelett samling.

Torsdag 29.12

I dag dro vi til National Zoo og gikk rundt og så på pandaer, elefanter, slanger og alt mulig annet. Veldig koselig sted med masse barnefamilier på spasertur. Jeg var ikke helt i form så jeg gikk og la meg når vi kom tilbake til hostellet. Helene vandret litt rundt i byen og var innom China Town. Når hun kom tilbake gikk vi til Hooters for å spise. Det må sies at dette stedet er vanvittig tacky, men burde oppleves.

Fredag 30.12

Vi tok bussen tilbake til New York med et litt tungt hjerte for vi skulle gjerne ha tilbragt mer tid i Washington DC, men sånn er nå en gang livet. Denne gangen var bussen nesten i rute og vi var fremme i New York bare 30 min for sent. Anthony møtte oss på Penn Station og vi tok subwayen ut til huset han passet i Brooklyn. Her handlet vi inn enorme mengder junkfood og snop og tilbragte hele kvelden med å ligge på sofaen og se på filmer og serier. Fantastisk avslappende.

Lørdag 31.12

Vi dro til hostellet og dumpet tingene våre før vi dro til Broadway for å se Wicked sammen med Anthony og venninnen hans Mariella.  Folk hadde allerede begynt å stille seg opp på Times Square og vi var glade for at vi hadde bestemt oss for å tilbringe kvelden på hostellet. 1 million mennesker i sentrum er rett og slett for mye. Forestillingen var helt fantastisk! Etterpå spiste vi buffet på en indisk restaurant og var så stappmette at vi nærmest rullet ut igjen. Tilbake på hostellet sjekket vi inn, pyntet oss og gikk ned i baren i kjelleren. Her var det buffet (det visste vi ikke!) og gratis drikke til alle gjestene. Vi lekte leker og snakket med alle som var der, og kl 23 gikk vi opp i Central Park og så på fyrverkeriet over byen. Vi la oss i 5-tiden.

Søndag 01.01

Godt nyttår! I dag skal jeg reise hjem! Kommer til å savner Helene, men jeg skal hjem til familie, venner og kjæreste!

Godt nytt�r!

Tips en venn | Del p facebook

Sorter etter anbefalinger - Sorter etter dato

Kommentarer til artikkelen (1)

anbefalinger

Tony - 12.01.2012 - 22:46

Good times

That was a lot of fun! Glad to run into on the other side of the world and again on my side ;)