Mendoza

Vi dro til vinbyen Mendoza, uten å drikke ett eneste glass

Etter vi hadde ankommet hostellet, og blitt svindlet av taxisjåføren (som ikke gjorde noe, for hostellet betalte), gjorde vi absolutt ingenting. Vi avsluttet dagen med chips, brus og film.
Da vi våknet dagen etter fant vi ut at idag måtte vi gjøre noe. Vi booket tur til High Andes til dagen etter, så gikk vi opp til en stor park som visstnok skulle være fantastisk. Det var den ikke. Det viste seg at alle gangveiene på kartet var bilveier, og det var mye trafikk. Den var såpass stor at vi gikk oss vill flere ganger, og til slutt bestemte vi oss for å snu og gå tilbake. Vi spiste lunsj i gågaten, biff med pomfri, men det var litt skuffende. Men vi har hørt mye bra om biffene i Argentina, så vi skal gi de flere sjanser. Mendoza er midt i ørkenen og det er så varmt her at vi orker ikke å gjøre stort om dagen. Vi lokaliserte matbutikken, og avsluttet kvelden med å se på The Walking Dead.
Vi sto opp tidlig om morgenen fordi vi skulle på High Andes turen. Vi ble hentet med buss og kjørte mot Andesfjellene på Chile-grensen. Vi stopppet på flere steder, blant annet en kunstig innsjø som er hele vannforsyningen til Mendoza og en gammel landsby som hadde varme kilder og en inca-bro. Inca broen er en naturlig bro av sand og stein, som var et obligatorisk kryssepunkt for incapostmannen. Den var desverre stengt fordi den holder på å falle sammen. Deretter ble vi kjørt til en nasjoinalpark der vi gikk rundt i ca. 2 timer. Vi kunne ikke se Amerikas høyeste punkt pga. skyene, men det var fortsatt ett ganske imponerende syn. Vi spiste lunsj på Argentina-Chile grensen og så ble vi kjørt tilbake.
Idag traff vi to norske jenter ved frokosten. De var litt rart å snakke norsk med noen andre enn hverandre og vi skal kanskje treffe de igjen i Cordoba hvis vi er der samtidig, så det var jo hyggelig. Ellers har vi vært en bomrunde på busstasjoen (ingen snakket engelsk), og booket buss videre på hostellet. Imorgen reiser vi til San Juan som er 2 timer nord for Mendoza.

Tips en venn | Del p facebook

Kommentarer til artikkelen (0)