Foz do Iguaçu

Fossene sett fra brasiliansk side

Vi betalte 8 pesos og kom oss på bussen til Brazil. På grensen kunne jo selvfølgelig ikke bussåfjøren vente 2 minutter mens vi var inne for å få stempel, så han kjørte uten oss. Stranden på grensen fikk vi beskjed om at neste buss kom 1 time seinere og vi satt oss ned for å vente. Busser kom og gikk, men ville ikke ta oss med fordi det ikke var det samme firmaet som vi hadde kjøpt billett hos. Så etter å ha ventet i over en time ute i varmen, endte vi opp med å kjøpe oss inn på en annen buss. Vi kom oss til hostellet, som er kjempefint og nytt, sjekket inn og bare slappet av
Dagen etter tok vi den lokale bussen ut til Nasjonalparken på Brazil-siden. Her ble vi kjørt nesten helt opp til fossene, så var litt annerledes enn Argentina, hvor vi måtte gå mesteparten selv. Fossene var forsatt like imponerende, selvom vi sto mye lenger vekke. Vi knipset mange bilder og Hege gikk tilslutt tom for batteri. Vi måtte derfor utsette turen vår til fugleparken til dagen etter.
Bursdagen vår begynte med at Hege sydde på alle flaggene på sekken, mens Stine photoshoppet. Vi kom oss omsider til fugleparken, hvor de haded mange foskjellige fugler fra Sør Amerika - flamingo, tucan og kolibri! De hadde også ett sommerfuglhus som vi var inne i i over 1 time. Senere på kvelden traff vi Ninja, som tok oss med til en sushi restaurant. Her bestilte vi en helt båt med sushi og hun hadde tatt med presang og kake med lys. Etterpå gikk vi på en bar sammen med noen andre hun reiste med (bl.a. en norsk jente) og tok noen drinker, før vi dro tilbake til deres hotel og joinet bassengfesten. Så med andre ord en kjempehyggelig og kjekk kveld.
Idag skal vi reise videre til Florianapolis, en øy rett utenfor Brazil. Bussen tar i underkant av 15 timer, men siden vi skal på en strand er det verdt det.

Tips en venn | Del p facebook

Sorter etter anbefalinger - Sorter etter dato

Kommentarer til artikkelen (1)

anbefalinger

Una - 09.02.2012 - 13:13

Bursdag

Ser ut som dere koste dere masse på bursdagen deres i alle fall :D Fine fine fuglene. Jeg ville gått agurk med kameraet hvis jeg hadde vært der :p Dans litt samba for meg i Brasil da!