Lake Titicaca

Copacabana og Isla del Sol

Vi traff Lucy på minibussen til Copacabana ved Lake Titicaca, verdens største høytliggende innsjø. Sammen bestilte vi tur til Isla del Sol. Men før vi dro ut på Inca-rikets fødested, måtte Copacabana utforskes. Her ligger den eneste offentlige stranden i Bolivia, men det var kaldt og ekkelt i vannet, så vi badet ikke. Vi spiste ørret, som var veldig godt, og padlet på sjøen med en svanebåt. Veldig romantisk. Dagen etter klatret vi opp på toppen av et lite fjell for å se på den flotte utsikten.
Båten over til øyen var veldig treig og tok lang tid. Vi bodde på nordsiden av øyen, der hadde vi nemlig hørt at det var mindre turister, men det var egentlig ikke helt sant. Første kvelden joinet vi en gjeng som teltet på stranden. De spilte gitar og sang berømte sør-amerikanske sanger som vi aldri hadde hørt. Stjernehimmelen denne kvelden var helt fantastisk, vi kunne til og med se melkeveien!
Vi gikk over til sørsiden av øyen for å spise pizza. Turen tok oss nesten 3 timer og tok oss gjennom flere små landsbyer og flott natur. Pizzaen var veldig god og turen tilbake var enda flottere. Vi skulle også se på noen inca-ruiner, men fant dem aldri.
Tilbake på fastlandet sa vi ha det til Anjana, som vi hadde reist med i over 2 uker. Vi ville være litt lenger i Copacabana, som er en utrolig avslappet by (med alt for mange hippier). Vi gjorde ikke mye, annet enn å spise mat, planlegge litt mer av reisen og drikke verdens beste Caipiroska. Etterhvert klarte vi å dra oss ut av landet og mot Peru.

Tips en venn | Del p facebook

Sorter etter anbefalinger - Sorter etter dato

Kommentarer til artikkelen (1)

anbefalinger

Una - 08.04.2012 - 19:30

God påske!

Naaaaw, så fint esel! Det så koselig ut. Bra dere har det kjekt jenter! Jeg misunner dere :p Og jeg er forresten 100% vinterblek igjen! Yey... Får fikse det på kulltur til Tyrkia i mai. Ikke like spennende som det dere opplever, men sånn kan det gå. Kos dere videre!